2018. ápr 02.

Provokáció a puszta léteM.

írta: VoodooLove
Provokáció a puszta léteM.

Gyűlölnek, és szeretneK

Ohh igen, Mos-Oi mint "punk" banda... Szerintem ne menjünk bele jobban. Az én álláspontom szerint ennek a zenekarnak igenis megvan a helye ebben a szubkultúrában is. Sőt!

A magam részéről sosem az előadó banda politikai hovatartozása miatt fogom megítélni műveit, hanem szigorúan csak azt nézem, hogy mit tett le az asztalra. Hogy csak két ellentétes, de pozitív példát említsek; Egészséges Fejbőr, és a HétköznaPI CSAlódások. Szóval ha csak politikai szempontból tekintek az együttesekre bátran mondhatom, hogy mind a két zenekarnak voltak már olyan megnyilvánulásai, amiért megérettek egy kurva nagy pofonra. Viszont zeneileg már annyi fontos, és kiemelkedő alkotást tettek le az asztalra, hogy nem lehet őket nem elismerni.

És, hogy egy ellenpéldát is említsek! Lehet, hogy ideológiai szempontból fontos szerepet játszik a Kárpátia a magyar jobboldalon, de zeneileg egy rakás szar. Mit szar? Híg fos. Unalmas, és egysíkú. Annak ellenére, hogy Petrás János már a Cool Head Clanban bizonyított, hogy tud ő ütős és igényes punk rockot játszani.

Visszatérve a Mos-Oi!-ra;
A zenekar a 80s években nagy port kavart azzal az ominózus koncertfelvételével. Hat számot játszottak - Cigánymentes övezet, Bevándorlók bére, Románia, Egyenruhám tiszta (Rendőrdal), Állj át, Bakancsok és farmerek (Skinhead induló) -, amelyek többsége kimerítette a közösség elleni izgatás fogalmát, és az addig ismert legnagyobb mértékben tartalmazott gyűlöletkeltésre alkalmas kitételeket. Önmagában már ez egy olyan rebellis cselekedet volt akkoriban, amiért lázadásból ötöst érdemelnek, de nálam mégsem ezzel nyertek elismerést. A kulcs szerintem az üzenetben rejlik, amit a Skinhead nótában is megénekeltek.

"Gyűlölnek, és szeretnek."

Szeretve gyűlölni, és gyűlölve szeretni már sokkal közelebb áll hozzám mint a cigányozás. Kevés szó esik a zenekar többi számáról. Emléked, Ziga-zaga Oi!, Szeretlek vágyom rád, A börtön ablakában, Fuckingolás, és a Gyógyszerelem. Érdekes, hogy amikor youtube-on rákerestem a Gyógyszerelemre, akkor sehol sem találtam. Pedig ez egy igazán aranyos kis rock and roll volt, ami egy cseppet sem egészséges szerelemről szól. És talán itt bontakozik ki az igazi érték, és üzenet, amit a korai Skinheadek képviseltek. Ha én egy pszichopata, szociopata, kirekesztő gyilkos vagyok, egy 16 éves fiatal kis fruska képes lehet arra, hogy megszelídítsen a szerelmével, vagy egy jó kis baszással. És akkor már mindjárt közelítünk a elmebetegség felé. Teljesen természetes dolog az, hogy az ilyesfajta szerelemhez pszichiáter fog kelleni. De hát bolondoké a világ, és halál a normálisokra! Ahogy anno a PICSA is megénekelte a Dr.Kátrány és Toll Prof. slágerében.



Mos-Oi! - Gyógyszerelem

Akkor voltál 16
És a szemem felakadt
Nem láttam még soha talán
Ilyen lányt.

Komolyan beszélek, 
férfiak mind szegények
Ha nem láttak még az utcán, 
egy ilyen lányt.

Gyönyörű vagy csodállak
Virulok, ha meglátlak
Könyörülj meg légy enyém
Erre várok én.(én,én)

Nem bírom nélküled
Fognom kell a két kezed
Ennél több már nem is kell talán.

Komolyan beszélek, 
férfiak mind szegények
Ha nem láttak még az utcán, 
egy ilyen lányt.

Gyönyörű vagy csodállak
Virulok, ha meglátlak
Könyörülj meg légy enyém
Erre várok én. (én,én)

Egy szerdai napon láttalak meg
Úgy éreztem megveszek
Segítened kell te légy a gyógyszerem
Segítened kell és csak te lehetsz a gyógyszerem.

Szeplős arccal nevetve
Beléptél az életembe
Segítened kell miattad szenvedek
Segítened kell, és csak miattad szenvedek.

Még a körzeti orvoshoz is elmentem én
Nincsen erre gyógyszer mondta szegény
Segítened kell miattad szenvedek
Megláttalak és azóta szenvedek.

Mindenféle orvosnál voltam aztán
Spirituszba tesznek még ma talán
Ezt is neked köszönhetem
Mert egyedül csak te lehetsz a gyógyszerem.

Lemondtak már rólam még az orvosok is
Gyógyítani lehetetlen abnormális
De veled miért nem próbáltak meg
Mert egyedül csak te lehetsz a gyógyszerem.

Kényszerzubbonyt nemsokára megszokom én
Szundítok a gumiszoba gumikövén
Remélem te leszel a pszichiáterem
Szerintem csak te lehetsz a gyógyszerem.

Remélem hogy nem sokára révbe jutok
Rendbe jön az emésztésem meggyógyulok
Ezt is neked köszönhetem
Mert egyedül csak te lehetsz a gyógyszerem.

Szólj hozzá