2018. ápr 13.

"Tanulj a múltból, élj a jelenben, gondolj a jövőre."

írta: RisleyAddix
"Tanulj a múltból, élj a jelenben, gondolj a jövőre."

Nemrég beszélgettem egy szerkesztőtársammal arról, hogy a magyar média sokszínűségének csökkenésének -szerintem - szomorú apropója okán a Nexus foglalkozhatna komolyabban közéleti kérdésekkel is. Ő ezt elvetette, mert nem szeretné, hogy támadások érjenek bennünket. Ha egy árva petákot is kapnánk bárkitől az itt végzett munkánkért még lehet, hogy egyet is értenék vele, de mivel senki nem áll mögöttünk, így elmondható, hogy teljesen független a szerkesztőségünk. 

Azonban David Hume - és még sokan mások - is megmondták, hogy az emberek java része élete legtöbb pillanatában érzelemből dönt, alkot véleményt. Ha valaki ránk sütné, hogy Soros bérencek vagyunk, kapásból elhinné számtalan ember... Történt már hasonló eset, mikor a Pesti Srácok írt a II. Magyar BDSM Konferenciáról: https://kiettemeg.pestisracok.hu/2017/11/perverz-elmebetegek-akcioban/

Akit érdekel a valósághoz meglehetősen közel álló index cikk (is):

https://index.hu/kultur/eletmod/2017/11/14/bdsm_szado_mazo_fenekeles_workshop_konferencia/

 

----

Bizonyára sokan ismeritek a népi mondást, miszerint: "Fejétől bűzlik a hal."  Szerintem azonban akkor büdös a hal feje, ha az egész hal rohad. Az utóbbi pár hónapban sokszor vontam párhuzamot a hazai BDSM és politikai helyzetünk közt. Természetesen szinte bármilyen párhuzam megállná itt a helyét: Politika és kutyatenyésztők, politika és művész közösségek... Miért? A széthúzás, és a magyar magyarnak farkasa jelenség ugyanúgy érzékelhető a hazai politikában, mint bármely más magyar közösségben. 

 

Image result for past, present future

Nincs olyan ember, aki tökéletesen rossz, vagy tökéletesen jó lenne. Ilyen fogalmak szerintem csak természetfeletti entitások esetében értelmezhetőek, de metafizikai ínyencségekről most nem fogok értekezni.

Számos embertől kaptam már hideget és meleget a BDSM-ben végzett munkásságom során. Igen, sokadjára mondom, hogy én sem vagyok tökéletes, ám sokszor állítják rólam, hogy rosszindulatú és kapzsi vagyok. Emlékszik még valaki, mit írtam David Hume kapcsán? Ha nem, kérlek tekerj vissza a cikk elejére. Egyre inkább tapasztalom, hogy a hazai BDSM Közösségben lévő szolgáltatók szinte mindenért pénzt kérnek, nem is keveset: a 10.000 forint nem elég már semmilyen szolgáltatásra. 20-30.000-nél kezdődnek a szolgáltatások árai, ritkább esetekben 15.000-ért is hozzá tudunk jutni egy reklámhoz, egy fizetős dominához, vagy egy terápiás beszélgetéshez. A III. Magyar BDSM Konferenciára az egyéni szóló jegy kevesebb, mint a felébe kerül a fent említett legkisebb összegnek.

Az általam ismert hazai BDSM-Fétis események közül mi vagyunk az egyetlenek, akiknél van páros kedvezmény a belépők esetében, akár a bulijaink, akár a konferencia esetében. Idén pedig a bulijaink belépőjét csökkentettük, és nem azért mert kevesebben jöttek, és ez lenne a mézes madzag. Hanem azért, mert egyre többen vagyunk (idén eddig több mint 210-en vettek részt márciusig az eseményeinken). 

De a kapzsi én vagyok.

---

Idén október 31-én lesz 4. éve, hogy BDSM eseményeket szervezek. 4 év szerintem közepes mértékű tapasztalatokkal vértezett fel. Úgy látom, hogy a hazai BDSM közösségben ugyanúgy rengeteg a hazudozás, és ferdítés, mint a magyar politikában. Hiába növekszik az általunk szervezett Közösség, hiába a nemzetközi népszerűségünk, sokan elhiszik az első pletykát, amit hallanak.

Folyamatosan kommunikálok a hazai és nemzetközi BDSM világ sok szereplőjével. Emlékszem a múltra, törekszem tanulni is belőle, de gondolok a jövőre, mind hazai, mind nemzetközi szinten.

Az alábbi videóról pedig nem mondok véleményt, hogy szerkesztőségünket ne érje politikai kritika. Mindenki gondoljon róla, amit szeretne, belátása szerint.

https://www.youtube.com/watch?v=LjqGzDqftRw

 

Eleinte bele akartam írni jelen cikkembe Széchenyi Istvánt és az anglai BDSM-et is, mivel ez kimaradt, egy  szerintem ideillő, klasszikus angol humorral szeretnék kedveskedni olvasóinknak:

https://www.youtube.com/watch?v=EgY49RCnz-4

 

Szólj hozzá

politika hal Nexus BDSM szólás szabadság