2018. már 21.

Műveltség, gyorsaság és közösség

írta: RisleyAddix
Műveltség, gyorsaság és közösség

Magyarországon sokszorosan hátrányos helyzetű embernek számítok. Itt bizony sem zsidónak, sem Aspergeresnek, sem BDSM-et megélő embernek nem előnyös lenni. Ebből az első kettő nem választható. Vagyis be lehet térni zsidónak, de ez viszonylag ritka, aki zsidónak született, az is marad. Aki Aspergersnek született, az is marad. A BDSM velünk születettségének kérdésébe nem mennék bele egyrészt azért, mert keveset kutatott téma, másrészt azért, mert oldalakon át tudnék emellett és ez ellen is érvelni.

Természetesen az, hogy valaki egy adott népcsoporthoz tartozik, legyen az zsidó, cigány, vagy éppen olasz, nem jelenti azt, hogy ő több lenne bárkinél. Ha valaki Aspergeres ettől sem több senkinél, ha valaki BDSM-es, nem több senkinél. Bár hozzáteszem, hogy mindhárom csoportnak van olyan kifejezése, ami szerintem kirekesztő és felsőbbrendűnek hathat: ilyen a gój (eredeti jelentése héberül nép, mára azonban lenézően használja számos zsidó a nem zsidókra), a vanilla,# amit a BDSM-et megélők közt sokan alkalmaznak azokra, akik a hétköznapi szexualitás iránt érdeklődnek csak.  Az autistákat a nem autistáktól a neurotipikus kifejezéssel szokás megkülönböztetni, az angol definícióból kiérezhető -szerintem- a kirekesztés:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Neurotypical

 Related image

-----

A mai világban a klasszikus műveltség kezd háttérbe szorulni, hiszen mindenre ott a MasterCard és a google. Egyetlen "apró" probléma van ezzel csupán: az emberek többsége -tapasztalatom szerint- nem, vagy csak nagyon ritkán folyamodik a google által kínált segítségekhez. Ezenfelül ha ezt is teszi, a források minőségével számos ember nem törődik. Egyik kedvenc példám a magyar és az angol wikipedia közti különbség. Vegyünk egy példát: a daimónt.

A magyar wiki-ben nincs ilyen szócikk.

Az angolban ezzel szemben meglehetősen korrekt és jól hivatkozott bejegyzést találunk a témáról:

https://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_(classical_mythology)

Ellenben a magyar wiki-ben van Démon szócikk:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Démon

Egy, az smpixie.com-on megjelent bloghoz kommenteltem, konstruktívan. A szerző írása végén ironikusan feltette a kérdést: "Én talán nem vagyok ember?"

Leírtam, hogy lehet, hogy ő Daimón, ami több és jobb, mint ember. Mire a Közösségünk egyik prominens tagja egyből belinkelte a magyar wiki Démon szócikkét. Mikor pedig elmondtam neki, hogy a Daimón és a Démon nem azonos fogalmak, teljesen meg volt lepődve. A pixie-n azonban a szólásszabadsága Alaptörvényünkkel szembe menve nem engedélyezi, hogy bármit is írjunk vallásokról, vagy kisebbsgékről, így nem említehettem meg azt sem, hogy a görög Daimón szót a keresztények alakították át Démonná. Sokan pedig nem beszélnek angolul, sem más idegen nyelven, ezért számukra gyakran alapból ellenszenves bármilyen alapos, idegenyelvű forrás beszúrása. De ha nincs magyar!? Könyörgöm. Minden magyar wiki-ből hiányzó szócikket írjak meg?

Itt kanyarodnék át egy másik témára. Sokan bírálnak, hogy én milyen gonosz vagyok, és kapzsi vagyok és ez is, az is, emez is, amaz is, sőt még BAZ  (nem, nem basz, hanem Borsod Abaúj Zemplén :) )is én vagyok. Minden embernek vannak hibái, ahogy szokás mondani "Csak az Úr tökéletes."

Ha a Közösségünkon belül valakit inzultus ér, ami minden közösségben előfordul- hiszen ahogyan mi emberek, az általunk alkotott csoportulások sem tökéletesek,- intézkedem. Szerencsére nagyon ritkán fordul nálunk elő ilyen, hiszen az általáunk szervezett eseményekre akárki nem jöhet el, erős szűrést végzünk.

Ha azonban mégis előfordul ilyesmi a szervezőtársam és én is intézkedünk, és felelősséget vállalunk a történetkért. Ha ezt rosszakaróim olvassák könnyen ellenem fordíthatják ezeket a sorokat, mondván, hogy beismertem, hogy nálunk olykor (4 év alatt összesen 5-ször!) előfrodulnak problémák. Igen, én nem rejtegetem, hogy nem vagyunk tökéletesek. Ha bárkit sérelem ér, minden érzelmi és kommunikációs támogatást megadunk számára, a sérelmet okozó felet pedig számonkérjük, és ha nem képes viselkedésén változtatni kizárjuk a közösségünkből.

Sajnos a sérelmet okozó emberek jellemzően nem hajlandóak azt sem belátni, hogy ők ártottak volna bárkinek is, így felelősséget sem vállalnak. 

Természetesen nem csak a bajban vagyunk társak, hanem a pozitív történésekben is. Számos külföldi kapcsolatunk van Romániban, Bulgáriában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Szerbiában és Hollandiában.

A Magyarországon mostanában gyakran megforduló @SilentTeddyBeart is én invitáltam először Magyarországra 2016 nyarán, Branben, egy romániai BDSM táborban. Miként a holland @AET-tel is a 2016-os Római BDSM Konferencián ismerkedtem meg, és hívtam előadni az I. Magyar BDSM Konferenciára. Tavaly már 12 holland volt a II. HunCon-on: 4 előadó + 8 vendég. Ki csábította el őket? @AET.

Számos ember állít be engem valamiféle patás ördögnek, aki a Közösség ellen dolgozik. Valószínűleg én is Soros bérenc lehetek, hiszen tavaly megnyertem a 27. Pantheon of Leather Awards Nemzetközi Kategóriájának Díját.

 

Az idei Magyar BDSM Konferenciára már az összes előadónk megvan:

https://hunbdsm-con.eu 

Még van, akinek bemutatkozása és workshopjai nem kerültek felöltésre, ahogy a magyar verzióra is még várni kell egy kicsit. Azonban az előadók idén már versenyeznek azért, hogy ide jöhessenek a HunCon-ra előadni. Ezt nem kell senkinek sem elhinnie, de a 12-13 előadói helyünkre több, mint 30-an jelentkeztek, mikor pedig látták, hogy márcsak egy előadói helyünk van, egy órán belül még négyen jelentkeztek:

https://fetlife.com/groups/134556/group_posts/12222478

Aki pedig szeretne a Közösségünkről és/vagy rólam megalapozottabb véleményt alkotni, az bátran vegye fel velem a kapcsolatot:

https://www.facebook.com/dferencz

risleyaddix@gmail.com

-----

A szólásszabadsághoz visszatérve, ezt érdemes elolvasnotok: https://tasz.hu/politikai-szabadsagjogok/jogszabalygyujtemeny ki fog derülni belőle, hogy leírni azt, hogy zsidó vagy keresztény nem egyenlő a zsidózással, sem a keresztények oroszlánok elé vetésére való buzdításával. 

----

A blog befejezése után 10 peccel írt egy amerikai előadó, hogy ő is szívesen adna elő nálunk...

# A Nexuson a blogok csak szerkesztés után jelenhetnek meg. Ezt a cikket még nem nézte át tőlünk senki, hiszen ők is dolgoznak, és ez egy non-profit blog. Azonban ma a pixien megjelent egy blog, ami igen népszerű lett, és pont az a fajta indulatgerjesztő BDSM-felsőbbrendűséget képviseli, ami szerintem nagyon káros:

https://hu.smpixie.com/bdsm-blogok/lothario/44966-nem-vagyunk-normalisak

 

 

Szólj hozzá

bántalmazás nemzetközi kapcsolatok BDSM Közösség Magyar BDSM Konferencia HunCon